Carpe artem

Skok na vsebino // Skok na meni

Dinamični dvojici, otvoritveni koncert nove sezone

Zapis Anuše Plesničar

Dinamični dvojici, otvoritveni koncert nove sezone

“Dinamični dvojici”,

otvoritveni koncert nove sezone cikla Carpe Artem, Društva za komorno glasbo Amadeus

V sredo, 4. oktobra, je v Kazinski dvorani SNG Maribor potekal prvi koncert nove sezone komornega cikla Carpe artem z naslovom “Neposredno in osebno”. Na sporedu sta bila, poleg redko izvajanega pihalnega kvinteta slovenskega skladatelja Uroša Kreka Episodi concertanti in praizvedba na Slovenskem Burleska poljskega skladatelja Mikolaja Góreckega, dva znamenita kvinteta za klavir in pihala. Kvintet za klavir in pihala v Es-duru, K. 452 W.A. Mozarta, delo napisanov v času skladateljevega življenja na svetovljanskem Dunaju, je spričo nenavadne bere inštrumentov, ki so zastopana v delu, morda na prvi pogled predstavlja za poustvarjalce težko nalogo. Kljub vsemu je izvedba, ki so jo z neverjetno lahkotnostjo in prosojnostjo Minka Popović Ganev za klavirjem, oboist Sorin Crudu, klarinetist Lovro Turin, fagotist Radule Vuk Popović in hornist Marko Arh, zaživela svojo lastno zgodbo. Po začetni zadržanosti smo bili lahko priča tisti pravi “mozartovski zvočnosti” s poudarkom na medsebojnem barvanju, dopolnjevanju in prepletanju sicer neustaljenih inštrumentacijskih domislic. Sorin Crudu je sodelujoče glasbenke spretno vodil skozi dovolj zapleteno glasbeno teksturo, ki jo je s pridom podprla tudi spretna in agogično razgibana pianistična igra. Nič drugače ni zazvenel Kvintet za klavir in pihala v Es-duru, op. 16 prelomnega skladatelja Ludvika van Beethovna. Delo, ki je sicer nastalo v Beethovnovem zgodnjem ustvarjalnem obdobju, je zasijalo v usklajeni in živahni izvajalski igri. Umetnina, še dodobra prepojena z najrazličnejšimi klasicističnimi domislicami, je izpostavila predvsem (na momente) izjemno virtuozno glasbeno ustvarjalnost pianistke Minke Popović Ganev, ki pa ni pozabila niti na bolj poglobljene glasbene uvide Beethovnove tvarine. V Kreku je zasijal hornist Marko Arh, ki je skladateljevo modernistično govorico ponotranjil in jo prezentiral kot povsem lastno. V Burleski Góreckega pa je do izraza prišla flavtistka Dorotea Senica, ki je kljub svoji mladosti, subtilno vodila zasebo in tako izkazala veliko mero zrelosti in glasbeniške izkušenosti. Na izjemno dobro obiskaniem otvoritvenem koncertu s - kot je že v navadi - poetičnim naslovom “Dinamični dvojici”, smo bili priča zanimivemu medkulturnemu mešanju najrazličnejših glasbenih idej. Njihova uresničitev je pripeljala do glasbeno lepega koncertnega večera, ki poslušalca umetniško nikakor ne pusti praznega. Še več: morda mu na večer ne da spati in ga zagotovo ponovno pripelje v koncertno dvorano.

Anuša Plesničar


Iskalnik